Σάββατο, 6 Απριλίου 2013

Παρέμβαση Μπογιόπουλου σχετικά με τις κριτικές στον προσυνεδριακό διάλογο του ΚΚΕ

Κατανοούμε την «έκπληξη» για το βάθος, για την ποιότητα και για το ουσιαστικό περιεχόμενο του Προσυνεδριακού Διαλόγου για το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ εκ μέρους όσων έχουν συνηθίσει να ζουν και να σκέφτονται με τους κανόνες της ίντριγκας, του μιντιακού παρασιτισμού, της υποκρισίας, του καιροσκοπισμού, της καμαρίλας, της κομματικής ψευτοδημοκρατίας.

Κατανοούμε τον «πόνο» τους να «διορθώσουν» τους κομμουνιστές όσον αφορά τη στρατηγική και την τακτική που θα φέρει το σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό, μιας και άλλωστε είναι πασίγνωστος ο «καημός» τους και για το σοσιαλισμό και για τον κομμουνισμό.

Κατανοούμε και την εμετική συμπεριφορά τους που άλλοτε μεταμφιέζεται σε «έπαινο», σε συκοφαντικές επιθέσεις «φιλίας» που είναι αηδιαστικότερες και από τον πιο αήθη λίβελο, κι άλλοτε υψώνει την «εισαγγελική» ρομφαία για τις Θέσεις του ΚΚΕ και τις απόψεις που αναπτύσσονται στο διάλογο.

Αυταπατώνται, αν νομίζουν ότι μπορούν αυτοί, είτε με τη χυδαιότητα, είτε με την «αντικειμενικότητά τους», να καθορίσουν τη σχέση του ΚΚΕ με τα μέλη του και τη σχέση των μελών του ΚΚΕ με το Κόμμα τους.

Αυταπατώνται, αν νομίζουν ότι μπορούν να παρέμβουν στα εσωτερικά του ΚΚΕ από την «πίσω πόρτα».

Αυταπατώνται ότι έτσι θα καταφέρουν να πλήξουν το φρόνημα, τις συντροφικές σχέσεις και την τιμή των ελεύθερων, σκεπτόμενων και συνειδητά πειθαρχημένων στα ιδανικά τους ανθρώπων που συγκροτούν το ΚΚΕ.

Ο Χαρίλαος μας έχει αφήσει παρακαταθήκη εκείνη τη φράση: «Παινεύουν τους πεθαμένους για να θάψουν τους ζωντανούς». Ματαιοπονούν, μα στο τέλος θα καταλάβουν όπως τόσοι άλλοι αυτά τα 95 χρόνια, ότι:
Ούτε τους πεθαμένους, ούτε τους ζωντανούς του ΚΚΕ τούς επιτρέπουμε να μας πιάνουν στο στόμα τους. Κι όταν καταχρηστικά το διαπράττουν, ματαιοπονούν, αν νομίζουν ότι μπορούν να μας λερώσουν.
*
ΥΓ: (για κ. Λάκη Λαζόπουλο):
«Κρείττον εις κόρακας ή εις κόλακας εμπεσείν. Οι μεν γαρ νεκρούς, οι δε ζώντας εσθίουσιν» (Αντισθένης).

3 σχόλια:

  1. Τι έγινε; Συμμορφώθηκε προς τας υποδείξεις της ηγεσίας ο Μπογιόπουλος;

    Ποιους εκπροσωπεί όταν μιλάει σε πρώτο πληθυντικό;

    Τα μέλη του κόμματος; Τα μέλη της ΚΟΒ του Ριζοσπάστη; Την ηγεσία του κόμματος; Εν τέλει, ποιος τον έχρισε "εκπρόσωπο";

    Για το κείμενό του με το οποίο έκανε πριν λίγες ημέρες κριτική στους κομμουνιστές, κουβέντα; Τέτοια μεταστροφή μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, μπράβο του!

    Ό,τι είπατε είπατε κύριοι διαφωνούντες (εντός ΚΚΕ) κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μάλλον σε μερικούς είναι δύσκολο να καταλάβουν τα αυτονόητα. Εγώ πάντως που διάβασα το άρθρο του Μπογιόπουλου στον προσυνεδριακό, όπως και τα κείμενά του που ακολούθησαν στον Ριζοσπάστη, μόνο "μεταστροφή" δεν βλέπω. Σταθερή υπέρασπιση των απόψεών του βλέπω και απαντήσεις σε όσους, έξω ή μέσα από το ΚΕ, πάνε είτε να τον διαστρεβλώσουν είτε να του απαγορεύσουν να έχει άποψη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Διάβασες όπως λες τα δύο κείμενα, από ό,τι φαίνεται όμως δεν είδες καμιά αντίφαση.
      Μέσα από το πρώτο κείμενο, έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με τις θέσεις του συνεδρίου, ενώ πετάει σπόντες στην ηγεσία του κόμματος για διάφορες πολιτικές επιλογές (δεν εξετάζω αν έχει δίκιο ή όχι).
      Στο δεύτερο κείμενο, ενημερώνει ότι πρέπει να το βουλώσουν όσοι ασκούν κριτική στο κόμμα. Και (ξανα)ρωτάω:

      Ποιους εκπροσωπεί ο Μπογιόπουλος όταν μιλάει σε α' πληθυντικό πρόσωπο; Την ηγεσία του κόμματος; Του συμφωνούντες με τις θέσεις; Ή μήπως εκείνους που θυμήθηκαν στο 19ο το (ουτως ή άλλως αποτυχημένο) ΑΑΔΜ; Ο Μπογιόπουλος δεν ήταν εκείνος που στο πρώτο κείμενό του έκανε κριτική στους "κομμουνιστές"; Αφού (καλώς ή κακώς) ο προσυνεδριακός διάλογος ήταν ανοιχτός, ποιος είναι ο Μπογιόπουλος και ο κάθε Μπογιόπουλος που θα "απαγορεύσει" την κριτική; Ας μην τον έκαναν ανοιχτό εν τέλει!

      Είτε αρέσει σε κάποιους είτε όχι, ο Μπογιόπουλος αναιρεί καταρχήν τον ίδιο του τον εαυτό με το δεύτερο κείμενο. Προχωράει όμως και ακόμα παραπέρα: Αποδεικνύει πόσο "φούμαρα για μεταξωτές κορδέλες" είναι αυτά που ισχυρίζονται κάποιοι εντός ΚΚΕ περί δήθεν ανοιχτού διαλόγου, περί δήθεν προβληματισμών που τέθηκαν στο τραπέζι, περί του δικαιώματος οποιοδήποτε μέλους να εκφέρει ισότιμα την άποψή του ακόμα κι αν αυτή είναι αντιπαραθετική με τις προδιαγεγραμμένη απόφαση του συνεδρίου και πολύ περισσότερο με την προδιαγεγραμμένη πολιτική τακτική που θα ακολουθηθεί μετά από αυτό.

      Και τελειώνω όπως τέλειωσα και το προηγούμενο σχόλιο: "Ό,τι είπατε είπατε κύριοι διαφωνούντες (εντός ΚΚΕ) κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε..."

      Διαγραφή