Μια σπουδαία ταινία
Ένας ύμνος στα δημοκρατικά ιδεώδη.
Για τον λαϊκό αγωνιστή, Νίκο Μπελογιάννη που υπερασπίστηκε και με τη ζωή του τα λαϊκά συμφέροντα, τη δημοκρατία, την ειρήνη, την εθνική ανεξαρτησία.
«Ο Άνθρωπος Με Το Γαρύφαλλο»
του Νίκου Τζίμα
Βραβείο καλύτερης ταινίας ΕΚΚΑ, 1980»
«3ο Βραβείο καλύτερης ταινίας Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1980»
«Ειδικό Βραβείο στο Φεστιβάλ της Μόσχας, 1981»
«Ο Μπελογιάννης ζει μες στις καρδιές μας,
ο Μπελογιάννης ζει μες τις κορφές
ο Μπελογιάννης ζει κι είναι κοντά μας στων τραγουδιών
τις λεύτερες στροφές...»
«…O Mπελογιάννης μάς έμαθε άλλη μια φορά
πώς να ζούμε και πώς να πεθαίνουμε.
M’ ένα γαρύφαλλο ξεκλείδωσε όλη την αθανασία.
M’ ένα χαμόγελο έλαμψε τον κόσμο για να μη νυχτώσει...» Γιάννης Pίτσος,
«O Άνθρωπος με το γαρίφαλο», Aϊ Στράτης 31/3/1952
«O Άνθρωπος με το γαρίφαλο», Aϊ Στράτης 31/3/1952
«Χαραυγή καταπάνω του θανάτου βάδιζεν η καρδιά σου παλικάρι
λες κι ήταν άλλος άγουρος που ορθρίζει ν' ανταμώσει
κρυφά την πρώτη αγάπη.»
Κώστας Βάρναλης: απ' τους «Μπελογιάννηδες»
Ο Ρώσος συγγραφέας Μαξίμ Γκόργκι έγραφε το
«Τραγoύδι για το γεράκι», για τους θαρραλέους των ταξικών αγώνων:
«Τραγoύδι για το γεράκι», για τους θαρραλέους των ταξικών αγώνων:
«Ω θαρραλέο γεράκι!/ Στη μάχη με τον εχθρό/ πλημμύρισες με αίμα.
Αλλά θα 'ρθει η ώρα/ και οι σταγόνες του ζεστού αίματός σου/
σαν σπίθες θ' ανάψουν/ στο σκοτάδι της ζωής.
Και πολλές θαρραλέες καρδιές/ θ' ανάψουν, με απερίσκεπτη
δίψα λευτεριάς, φώτα./ Ας πέθανες εσύ,
Αλλά... πιο τραγούδι των θαρραλέων/ πνευματικά δυνατών πάντοτε
Συ θα 'σαι ζωντανό/ παράδειγμα στην περήφανη
πρόσκληση της Λευτεριάς/ και του Φωτός.
Στους απερίσκεπτους θαρραλέου/ τραγουδάμε το τραγούδι!..».
Ο Ισπανός ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης, Πάμπλο Πικάσο,
σε χειρόγραφο κατέγραφε το πορτρέτο του Μπελογιάννη:
«Το φως από το λαδοφάναρο που φώτιζε το σκοτάδι μιας μαγιάτικης βραδιάς στη Μαδρίτη, τα ευγενικά πρόσωπα του τουφεκισμένου λαού που τον δολοφόνησε ο ξένος άρπαγας στον πίνακα του Γκόγια, είναι η ίδια σπορά φρίκης που σπέρνει με τις ανοιχτές φούχτες των προβολέων πάνω στα ορθάνοιχτα στήθια της Ελλάδας μια κυβέρνηση που σκορπίζει το θάνατο, το φόβο και το μίσος. Ένα πελώριο άσπρο περιστέρι περνάει κι αφήνει το οργισμένο του πένθος πάνω στη γη».
ΑΠΟ ΤΗ NEW STAR
ΣΑΒΒΑΤΟ 29/03 & ΚΥΡΙΑΚΗ 30/03
ΣΑΒΒΑΤΟ 29/03 & ΚΥΡΙΑΚΗ 30/03
ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ new star art cinema
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ new star art cinema
Ο Άνθρωπος Με Το Γαρύφαλλο
Σενάριο-Σκηνοθεσία: ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Μουσική Σύνθεση: ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Δ/ντής Παραγωγής: ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δ/ντής Φωτογραφίας: ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΟΥΚΙΔΗΣ
Σκηνογραφία: ΤΑΣΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ, ΕΡΣΗ ΔΡΙΝΗ
Στίχοι Τραγουδιών: ΓΙΑΝΝΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
Τραγουδούν: ΖΟΡΜΠΑΛΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΧΟΡΩΔΙΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Παραγωγή: ARMA FILMS ( ΗΛΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ )
Πρωταγωνιστούν: ΦΟΙΒΟΣ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ, ΑΛΕΚΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΚΗΣ,
ΠΕΤΡΟΣ ΦΥΣΣΟΥΝ, ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΑΖΑΝ, ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΖΑΚΟΣ,ΜΑΝΟΣ ΚΑΤΡΑΚΗΣ, ΑΙΜΙΛΙΑ ΥΨΗΛΑΝΤΗ,
ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΛΟΓΗΡΟΥ, ΑΝΕΣΤΗΣ ΒΛΑΧΟΣ, ΜΙΡΚΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΚΩΣΤΑΣ ΑΡΖΟΓΛΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΤΡΑΝΗΣ, ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ, ΑΝΤΩΝΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΒΑΣΟΣ ΑΝΔΡΟΝΙΔΗΣ, ΜΙΡΚΑ ΚΑΛΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΛΟΒΟΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΕΣΑΡΗΣ,
ΑΘΗΝΟΔΩΡΟΣ ΠΡΟΥΣΑΛΗΣ,ΦΟΙΒΟΣ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ
Ο Εμφύλιος Πόλεμος που ρήμαξε τη χώρα τελείωσε και ένας απ’ τους πολλούς φυγάδες αγωνιστές της Αριστεράς, ο Νίκος Μπελογιάννης, ο άνθρωπος με το αφοπλιστικό χαμόγελο και το γαρύφαλλο, πρώην λοχαγός του ΕΛΑΣ, επιστρέφει στην Ελλάδα… Με το συνθηματικό όνομα Κώστας κρύβεται στο σπίτι ενός συντρόφου κι έρχεται σ’ επαφή με τον Νίκο Πλουμπίδη, καθώς και με άλλα μέλη του παράνομου Κομμουνιστικού Κόμματος. Η κυβέρνηση Πλαστήρα, θέλοντας να εδραιώσει τη γαλήνη και να βοηθήσει την ανασυγκρότηση του τόπου, αντιμετωπίζει τους κομμουνιστές με σχετική επιείκεια. Οι στρατιωτικοί και οι μυστικές υπηρεσίες, όμως, με επικεφαλής τον Διευθυντή Ασφαλείας και τον αρχηγό της ΚΥΠ –υπό την άμεση καθοδήγηση του αμερικανού σταθμάρχη της ΣΙΑ και του πρέσβη των ΗΠΑ– δεν βλέπουν με καλό μάτι τις εξελίξεις, ιδιαίτερα όταν το κόμμα του Πλαστήρα ξανακερδίζει τις εκλογές. Στην προσπάθειά τους να υπονομεύσουν την κυβέρνηση, στήνουν μια «κομμουνιστική συνωμοσία» και δίνουν ευρεία δημοσιότητα στη σύλληψη του Μπελογιάννη και της αγαπημένης του συντρόφου Έλλης Ιωαννίδου, καθώς και μερικών άλλων μελών του ΚΚΕ. Το έκτακτο στρατοδικείο, με συνοπτικές διαδικασίες, τους καταδικάζει σε θάνατο αλλά ο πρωθυπουργός Πλαστήρας αναστέλλει την εκτέλεση της ποινής. Τους οδηγούν σε νέο, τακτικό στρατοδικείο αυτή τη φορά. Στη δίκη, οι κατηγορούμενοι καταθέτουν ευθαρσώς ότι δεν δικάζονται για τις πράξεις τους αλλά για τις ιδέες τους, κι αρνούνται διαρρήδην το χαλκευμένο κατηγορητήριο. Παρόλα αυτά, το δικαστήριο καταδικάζει σε θάνατο οκτώ από τους κατηγορούμενους και οι Αμερικανοί πιέζουν την κυβέρνηση και τον Βασιλιά να μην τους δώσει χάρη. Ο Πλουμπίδης στέλνει επιστολή, με την οποία διαβεβαιώνει ότι αυτός είναι ο επικεφαλής του παράνομου μηχανισμού του κόμματος και όχι ο Μπελογιάννης, αλλά τόσο οι ελληνικές μυστικές υπηρεσίες, όσο και η εκτός Ελλάδας ηγεσία του ΚΚΕ θεωρούν την επιστολή του πλαστή.
Για να μην κινδυνεύσει η ενότητα του κόμματος, οι Μπελογιάννης και Πλουμπίδης δεν δίνουν περαιτέρω έκταση στο γεγονός.
Ο πρώτος και τρεις σύντροφοί του οδηγούνται νύχτα στο εκτελεστικό απόσπασμα.
Κριτικές για την ταινία
... O Νίκος Τζίμας δεν κρύβει την ιδεολογία του πίσω από συμβολισμούς
και υπονοούμενα, κι αυτό γιατί έχει μέσα του ξεκάθαρες απόψεις...
Οι ηθοποιοί είναι όλοι γνωστοί και όλοι καλοί. Πλην τού πρωταγωνιστή Φοίβου Γκικόπουλου πού αν και άγνωστος είναι ο καλύτερος...
ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ
Με ολοφάνερο σεβασμό στην ιστορική αλήθεια, ο Νίκος Τζίμας γύρισε
μια γνήσια λαϊκή - με την καλύτερη του όρου έννοια... Είδα την ταινία
στην Καλλιθέα. Γεμάτη η αίθουσα. Άνθρωποι κάθε ηλικίας σκουπίζουν
το δάκρυ για να χειροκροτήσουν. Ολοφάνερα ο σκηνοθέτης έχει πετύχει
τον στόχο του. Κι’ αυτό, με τέτοιο ακανθώδες θέμα δεν είναι καθόλου λίγο...
ΝΕΑ
…Με τον «Άνθρωπο με το γαρύφαλλο» βρίσκουμε ένα από τα χαμένα σκαλοπάτια που έπρεπε από χρονιά να είχε πατήσει ο ελληνικός κινηματογράφος για τη σταθερή ανοδική του πορεία…
… οι κριτικές πού γράφτηκαν ήταν όλες επαινετικές. Φυσικά — και ευτυχώς — δεν παραληρούσαν, δεν εκστασιάζονταν, δεν έδιναν κλειδιά, δεν γράφτηκαν πάνω σε τεράστια σεντόνια.
Ήταν ήρεμες, ψύχραιμες και, το σημαντικότερο λογικές…
Ήταν ήρεμες, ψύχραιμες και, το σημαντικότερο λογικές…
…Η ταινία του Τζίμα έχει, κατά τη γνώμη μου, ένα μεγάλο προσόν: είναι περισσότερο φιλόδοξη απ ό,τι είναι ο ίδιος ο δημιουργός της. Το αποτέλεσμα είναι πιο ουσιαστικό απ’ όλες τις δηλώσεις που θα μπορούσε να κάνει ο σκηνοθέτης, τοποθετώντας, εξηγώντας, διευκρινίζοντας τις προθέσεις του.
Και το μεγαλύτερο επίτευγμα: η ταινία πια δεν του ανήκει. Μόνη της και χωρίς αυτόν, επικοινωνεί κατά θαυμαστό τρόπο με το ανώνυμο κοινό για το οποίο φτιάχτηκε…
…«Ό άνθρωπος με το γαρύφαλλο» θα μπορούσε σε μερικές λεπτομέρειες
της — να ήταν καλύτερη ταινία απ’ ό,τι είναι, θα μπορούσε όμως να ήταν
και χειρότερη ή κάκιστη. Είναι απλώς μία πολύ καλή ταινία τού ελληνικού κινηματογράφου, με λίγα λάθη, και απίστευτα προτερήματα. Και είναι,
κατά τη γνώμη μου, ένας μικρός προσανατολισμός προς τη σωστή κατεύθυνση, για την κινηματογραφία μας…
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
... Στον «Άνθρωπο με το Γαρύφαλλο», ο Νίκος Τζίμας πετυχαίνει να κάνει σαφές στο κοινό του την ευσυνείδητα, ιστορικά, εξακριβωμένη πιστότητα πάνω στην όποια στηρίχθηκε και στη ζεστασιά και την συγκίνηση, με την οποία έσκυψε πάνω στο θέμα του ...
ΒΗΜΑ
... Ο Τζίμας ακολούθησε πιστά τα ιστορικά γεγονότα δίνοντας με απλότητα άλλά και σεμνότητα, το δράμα του ήρωα του που πέφτει θύμα
των Αμερικανικών σχεδίων...
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Η ταινία αυτή δεν χρειάζεται κριτική, την δικαιώνουν τα χειροκροτήματα
που καλύπτουν το φινάλε της... Η ταινία του Τζίμα μας συγκλόνισε…
ΑΥΡΙΑΝΗ
... Ο θεατής θα απολαύσει το σφιχτό και γρήγορο γύρισμα την παθιασμένη ιστορία με όλα τα πρόσωπα που παρουσιάζονται σε μικρούς - μεγάλους ρόλους ... Από τούς ηθοποιούς - παίζει ολόκληρο το χού 'ζ χού του Ελληνικού κινηματογράφου - θα ήθελα να ξεχωρίσω τον Κατράκη...
ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ
... Είναι η τρίτη ταινία μεγάλου μήκους τού Νίκου Τζίμα ... και η πλήρης
η πιο γερά χτισμένη απ’ όσες έχει κάνει ως τώρα. Η μεγάλη του τύχη όταν αποφάσισε να γυρίσει αυτό το επικίνδυνο θέμα είναι ότι βρήκε έναν άνθρωπο άσχετο με τα κινηματογραφικά, τον Φοίβο Γκικόπουλο, ο οποίος δίνει
στον Μπελογιάννη ένα πρόσωπο που προδιαθέτει ευνοϊκά τον θεατή
γιατί είναι γεμάτο γλυκύτητα και τιμιότητα...
ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
... Υπογραμμίζοντας παράλληλα τις αναμφισβήτητες σκηνοθετικές δυνατότητες του Τζίμα που τον βοηθούν να μιλάει σε μια άμεση κινηματογραφική γλώσσα που προσεγγίζει τον θεατή... Πολλοί και καλοί ηθοποιοί ... Άψογη
η τεχνική της ταινίας και ουσιαστική η συμβολή του Μ. Θεοδωράκη.
ΒΡΑΔΥΝΗ
Ο Νίκος Τζίμας, μας απέδειξε ότι είναι ένας προικισμένος δημιουργός,
από τον «Αστραπόγιαννο». Εδώ, δείχνει μία εντυπωσιακή άνοδο, καθώς φανερώνεται ένας περίτεχνος μάστορας του καθαρού κινηματογραφικού λόγου. Η ταινία από άποψη κινηματογραφική, είναι άψογη. Έχει ρυθμό λαμπρό, συναρπαστική ατμόσφαιρα, ένταση, ενδιαφέρον - ενδιαφέρον...
ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
... Η ταινία του Νίκου Τζίμα υπηρετεί με συνέπεια το θέμα της, που είναι η δίκη και η εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη. Το σενάριο, τεκμηριωμένο
και πιστό στα γεγονότα, αναπαράγει τη ζοφερή επαύριον του εμφύλιου πολέμου... τη στυγνή επέμβαση των Αμερικανών στα εσωτερικά της χώρας μας και τα αποδίδει με λιτότητα και σαφήνεια, σε συνοπτικές έντονες σκηνές,
που παίρνουν δυναμική διάταξη ... Στο ρόλο του Μπελογιάννη
ο Φοίβος Γκικόπουλος αποδείχνεται ιδεώδης ερμηνευτής του.
ΑΥΓΗ
O Νίκος Μπελογιάννης πάντα ζούσε ανάμεσα μας. Από προχτές, όμως πλημμύρισε κυριολεκτικά τις καρδιές των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, ηλέκτρισε την αδούλωτη γενιά του Πολυτεχνείου. Αφορμή ή έντιμη θαρραλέα αληθινή - και γι’ αυτό θαυμάσια - ταινία του Νίκου Τζίμα
«Ο άνθρωπος με το γαρύφαλλο».
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΝΙΚΟΣ ΤΖΙΜΑΣ
Ο Νίκος Τζίμας γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Ζάλογγο, στη νοτιοδυτική Ήπειρο. Τέταρτο παιδί μίας οικογένειας με 5 παιδιά, ο Νίκος Τζίμας έμαθε την ιστορία των προγόνων του και όλες του οι ταινίες είτε γυρίστηκαν στην Ήπειρο, είτε έχουν τα κύρια χαρακτηριστικά εκείνης της περιοχής. Αφού τελείωσε το σχολείο, πήγε στην Αθήνα, έχοντας σαν όνειρο να φοιτήσει στην σχολή κινηματογράφου. Δούλεψε διαδοχικά σε πολλές δουλειές, για να συντηρήσει όχι μόνο τον εαυτό του, αλλά και τις 2 αδερφές του. Ολοκλήρωσε τις σπουδές του και με την υποστήριξη της οικογένειάς του, έγινε σκηνοθέτης. Έχει σκηνοθετήσει 5 ταινίες μεγάλου μήκους και 2 μικρού μήκους. Όλες οι μεγάλου μήκους ταινίες του έτυχαν Διεθνούς Αναγνώρισης και απέσπασαν πολυάριθμα σημαντικά Βραβεία, έχουν όλες διανεμηθεί σε πολλές χώρες του εξωτερικού.
Τώρα ετοιμάζει την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, "Το Πέταγμα του Κύκνου".
Ως παραγωγός υπογράφει 45 ταινίες και 8 τηλεοπτικές σειρές μέσω της εταιρίας του Athens Films Productions.
Φιλμογραφία
Γι' αυτές τις ηρωίδες- Μικρού Μήκους
Το Κορίτσι με το Ράδιο- Μικρού Μήκους
Οι Νέοι Θέλουν Να Ζήσουν
Ο Τάφος των Εραστών
Ο Αστραπόγιαννος
Ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο
Τα Χρόνια της Θύελλας
Το πέταγμα του Κύκνου
Ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο
Δήλωση του Σκηνοθέτη για την Ταινία
Θέμα μου είναι, πως εδραιώνεται η αμερικάνικη εξουσία στην Ελλάδα, και πως κατ' επέκταση απλώθηκε η αμερικάνικη αυτοκρατορία ανά τον κόσμο. Η δίκη και η δολοφονία Μπελογιάννη είναι μέρος του γενικότερου σχεδίου με σκοπό την αποσταθεροποίηση, το γκρέμισμα της κυβέρνησης Πλαστήρα και ο απόλυτος έλεγχος της χώρας, στρατιωτικός, οικονομικός και πολιτικός.
Προσπάθησα να αφηγηθώ αυτό το ιστορικό γεγονός με την απλότητα και την αμεσότητα ενός λαϊκού αφηγητή, με τρόπο ρεαλιστικό αλλά καθόλου νατουραλιστικό-φωτογραφικό. Αντίθετα η κάθε σκηνή είναι απόλυτα συνθετική, εμπεριέχει την ουσία πολλών σκηνών, έπρεπε όμως να μοιάζει μορφικά με τις σκηνές από τις οποίες δημιουργήθηκαν και να δίνει την αίσθηση του ντοκουμέντου. Πίστευα πως μόνο με αυτόν τον σκηνοθετικό τρόπο θα μπορούσα μέσα σε λιγότερο από δύο ώρες που είναι μια ταινία να εξιστορήσω με σαφήνεια και πληρότητα μια ολόκληρη ιστορική περίοδο και να βγουν ολοκληρωμένα οι χαρακτήρες των ηρώων.
Προσπάθησα να αποφύγω κάθε σκηνοθετική επίδειξη, εφέ δεξιοτεχνίας, κλπ..., γιατί θα μείωνα την αλήθεια της ταινίας. Ήθελα ο θεατής να έχει την αίσθηση ότι πίσω από τις σκηνές δεν υπάρχει κάποιος σκηνοθέτης αλλά η ίδια η ζωή, τα γεγονότα.
Απoσπάσματα από την Απολογία του Νίκου Μπελογιάννη
«…Αγαπάμε την Ελλάδα και το λαό της περισσότερο από τους κατηγόρους μας. Το δείξαμε όταν κινδύνευε η Ελευθερία, η Ανεξαρτησία και η ακεραιότητά της. Και, ακριβώς, αγωνιζόμαστε για να ξημερώσουν για τη χώρα μας καλύτερες μέρες, χωρίς πείνα και πόλεμο.
Για το σκοπό αυτόν αγωνιζόμαστε και όταν χρειαστεί θυσιάζουμε και τη ζωή μας…».
Για το σκοπό αυτόν αγωνιζόμαστε και όταν χρειαστεί θυσιάζουμε και τη ζωή μας…».
«Εάν έκανα δήλωση αποκήρυξης θα αθωωνόμουνα κατά πάσα πιθανότητα μετά μεγάλων τιμών... Αλλά η ζωή μου συνδέεται με την ιστορία του ΚΚΕ και τη δράση του... Δεκάδες φορές μπήκε μπροστά μου το δίλημμα: να ζω προδίδοντας τις πεποιθήσεις μου, την ιδεολογία μου, είτε να πεθάνω, παραμένοντας πιστός σ' αυτές. Πάντοτε προτίμησα το δεύτερο δρόμο και σήμερα τον ξαναδιαλέγω».
«Τα δικαστήριά σας είναι δικαστήρια σκοπιμότητας. Γι' αυτό δε ζητώ την επιείκειά σας. Αντικρίζω την καταδικαστική σας απόφαση με περηφάνια και ηρεμία. Με το κεφάλι ψηλά θα σταθώ μπροστά στο εκτελεστικό σας απόσπασμα. Αλλά είμαι σίγουρος πως θα 'ρθει η μέρα, που οι ίδιοι δικαστές που τώρα με δικάζουν, θα ζητήσουν χάρη απ' τον ελληνικό λαό. Δεν έχω άλλο τίποτε να πω».
«Οι οργανωτές αυτής της δίκης, ντόπιοι και ξένοι, κατέβαλαν πρωτοφανείς προσπάθειες για να κατασυκοφαντήσουν τον αγώνα του ΚΚΕ, χωρίς να διστάσουν ούτε μπροστά στη διαστρέβλωση γνωστών κειμένων. Απέναντι σ' αυτές τις προσπάθειες εμείς βρεθήκαμε τελείως ανυπεράσπιστοι, γιατί μέσα στα απομονωτήρια της ασφάλειας δε μας δόθηκε καθόλου ο χρόνος και η δυνατότητα να μελετήσουμε και να συγκεντρώσουμε τα απαραίτητα για την υπεράσπισή μας στοιχεία. Ετσι υποχρεωθήκαμε να παλέψουμε κάτω από απαράδεχτα άνισους όρους. Αλλά παρ' όλα αυτά, αποδείχτηκε ότι το ΚΚΕ είναι κόμμα πατριωτικό, με τίτλους εθνικούς, που κανένα άλλο κόμμα δεν έχει να παρουσιάσει. Γιατί στο βωμό της ανεξαρτησίας και της ελευθερίας της Ελλάδος έχει προσφέρει φοβερές εκατόμβες. Και αν δεν υπήρχαν σήμερα οι έμποροι και οι κάπηλοι του μίσους, η συμβολή του ΚΚΕ στην ειρήνευση του τόπου θα είχε εκτιμηθεί όχι μόνο από τους φίλους, αλλά και από τους τίμιους και καλόπιστους αντιπάλους μας. Γι' αυτό οι σφαίρες του εκτελεστικού αποσπάσματος δε δολοφονούν εμάς. Δολοφονούν την ειρήνευση και την τιμή της Ελλάδος».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου