Γη, ύδωρ και αμμοχάλικο στους μεγαλοεργολάβους κατασκευής
της Ολυμπίας Οδού, από την Κόρινθο μέχρι την Πάτρα, έδωσε με τις ευλογίες της
Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, το υπουργείο Ανάπτυξης.
«Το σκεπτικό της εκπροσώπου του υπουργείου Ανάπτυξης κ. Καϊμάκη ήταν απλό: Αν θέλετε το έργο, θα γίνει όπως λέμε εμείς -η κυβέρνηση έτσι θα το υλοποιήσει», καταγγέλλει στην «Ελευθεροτυπία» ο γραμματέας του περιφερειακού συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας και μέλος των Οικολόγων Πράσινων Κώστας Παπακωνσταντίνου και προσθέτει:
«Ετσι μοιραία, η επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας με ψήφους 7-5 ενέκρινε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την τροποποίηση περιβαλλοντικών όρων της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Πάτρα και συγκεκριμένα την απόληψη υλικών όχι μόνο από λατομικές ζώνες αλλά και μέσα από την κοίτη ποταμών -που είναι καταστροφή».
Οπως εξηγεί στην «Ελευθεροτυπία» ο κ. Παπακωνσταντίνου, η απομάκρυνση υλικών από την κοίτη των ποταμών αποτελεί την κύρια αιτία της διάβρωσης των ακτών και επιπλέον προκαλεί σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση των υδάτων.
«Αυτό υποστηρίξαμε εμείς, αλλά και σημαντικοί φορείς που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση, όπως ο Σύνδεσμος Προστασίας Κορινθιακού (εκπροσωπεί όλους τους δήμους), η Ομοσπονδία Οικολογικών Οργανώσεων Κορινθιακού και ο Αρδευτικός Οργανισμός Σελινούντα και τα πορίσματα επιστημονικών φορέων όπως του ΕΛΚΕΘΕ και του ΙΓΜΕ. Ωστόσο, οι περισσότεροι περιφερειακοί σύμβουλοι προτίμησαν να μη χρεωθούν αρνητική στάση σε ένα αναπτυξιακό έργο. Παρά τους δημόσιους λεονταρισμούς, όταν ήρθε η ώρα της ψηφοφορίας έκαναν στροφή 180 μοιρών και παραχώρησαν γη, ύδωρ και αμμοχάλικο στους εργολάβους. Οι υποσημειώσεις "ναι, αλλά με προσοχή, να μη θιχτεί το περιβάλλον" και άλλα παρόμοια ήταν άσφαιρα πυρά για εξιλέωση», λέει ο κ. Παπακωνσταντίνου και προσθέτει:
«Αν θέλουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους, ΥΠΑΝ, εργολάβοι και μελετητές γνωρίζουν ότι η πλειοψηφία είναι ακόμη υπνωτισμένη από τη "λαγνεία των οδικών έργων" και ελάχιστοι θα τολμήσουν να αντιταχθούν στον αυτοκινητόδρομο (κι ας πρόκειται για ένα αμιγώς ιδιωτικό κερδοσκοπικό έργο, που δεν θα κάνει τη ζωή μας ευκολότερη). Αυτό γνώριζε ο κ. Σουφλιάς το 2007 όταν σταμάτησε τα έργα του σιδηροδρόμου για να πάρει προτεραιότητα η Ολυμπία Οδός. Αυτό γνωρίζει σήμερα η κυβέρνηση και αφήνει την Ολυμπία Οδό να επέμβει στα ποτάμια, ενάντια στη βιωσιμότητα ολόκληρης της παραλιακής ζώνης».
www.patrastimes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου